wtorek, 23 czerwca 2015

Dbaj o swoje zdrowie i biegaj!

Na pewno wiesz, że bieganie ma sporo zalet. To najprostsza i najbardziej naturalna forma ruchu, która jest bardzo korzystna dla zdrowia, a do tego nic nie kosztuje. Aż żal się nie skusić ;) Głównymi zaletami biegania są między innymi: zmniejszenie ryzyka zawału i chorób niedokrwiennych serca, zapobieganie osteoporozie, cukrzycy, nowotworom, nerwicy, czy depresji.


Jak więc widać, bieganie jest naprawdę bardzo ważne dla zdrowia. Są jednak pewne zalecenia, o których nie należy zapominać wybierając się na jogging :) Przede wszystkim, w czasie biegania należy pamiętać o właściwym tempie, nie wolno się przemęczać. Gdy masz zadyszkę, zwolnij i zacznij marsz. Pamiętaj również o odpowiednim oddychaniu, to bardzo ważne! W trakcie wysiłku fizycznego wzrasta zapotrzebowanie organizmu na tlen, a dotlenione serce znacznie lepiej dostarczać krew do wszystkich narządów i komórek ciała.

To nie koniec zalet wynikających z joggingu. Jeśli będziesz systematycznie biegać, dodatkowo przyczynisz się do wzmocnienia swojej odporności. Jak pokazują dane naukowe, osoby biegające (i nie mowa tutaj oczywiście o biegu na autobus ;) ) znacznie rzadziej chorują i łagodniej przechodzą przeziębienia czy infekcje niż ludzie prowadzący bierny styl życia. Bieganie na powietrzu uodporni Twój organizm, zahartuje go oraz zwiększy tolerancję na gwałtowne zmiany ciśnienia atmosferycznego. Dzięki temu również maleje podatność na depresję czy złe samopoczucie powodowane zmianami pogody :)


Przekonałam Cię już do systematycznego biegania? Jeszcze nie? Więc sprawdź kolejne zalety regularnego uprawiania tego sportu! :) Bieganie bowiem opóźnia procesy starzenia się, poprawia kondycję fizyczną, a także wspaniale rzeźbi sylwetkę. Jeśli chcesz się odchudzić i widzieć szybkie efekty diety i ćwiczeń, wybór biegania będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem :) Sport ten pomaga zrzucić zalegające kilogramy oraz modeluje mięśnie ud, łydek oraz brzucha. Badania udowodniły, że regularnie bieganie w młodości powoduje, że jest się biologicznie młodszym od rówieśników do nawet 17 lat! Imponujące, prawda?
Co więcej, bieganie jest bardzo przyjemnym sportem. Ja zawsze czuję się, jakbym wtedy leciała, jestem w 100% wolna... To naprawdę wspaniałe uczucie :) Żeby jednak bieganie było przyjemnością, nie zaś niesamowicie męczącym obowiązkiem, należy pamiętać o tym, jak WŁAŚCIWIE biegać.
  • Nie rób zbyt dużych kroków. Stopy stawiaj równolegle do kierunku biegu nieco przed punktem ciężkości ciała.
  • Biegaj najlepiej na przełaj po lesie czy łące – zmusi Cię to do zmiany długości kroku, a tym samym spalisz więcej kalorii.
  • Na dłuższych odcinkach – a więc podczas treningu wytrzymałościowego - najlepiej sprawdza się bieg z pięty lub ze śródstopia. Sprinterzy z reguły biegają z palców.
  • Rękami poruszaj swobodnie, równolegle do tułowia, na przemian. Staraj się nie skręcać całej górnej części tułowia.
  • Oddychaj w sposób naturalny, automatycznie. Nie zmieniaj rytmu oddechu. Staraj się tylko spokojnie wdychać powietrze przez nos, a wydychać ustami.
  • Jeśli biegnąc możesz rozmawiać z towarzyszącą Ci osobą, to znaczy, że tempo biegu jest właściwe. Od czasu do czasu sprawdzaj wartość tętna.

Pamiętaj o tym, że najważniejsza jest SYSTEMATYCZNOŚĆ. Dzień w dzień, bez przerw, bez wymigiwania się, bez szukania minusów, wad i przeciwwskazań. Nie chodzi tutaj nawet o jakieś wyrobienie mięśni czy poprawienie kondycji – chociaż to przyjdzie samo… z czasem. Nadrzędnym celem jest ĆWICZENIE WOLI. Naucz się konsekwencji, walki i taktyki: „nie ma, że boli”, wtedy dopiero zbudujesz bazę i podwaliny do odchudzania, diety, treningów i zdrowego stylu życia. Sama jestem idealnym przykładem, że silna wola i systematyczność naprawdę popłaca! Bardzo ciężko było mi zacząć, ale teraz to mój styl życia i świetny sposób na spędzanie wolnego czasu. Polecam bieganie, jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy lub szukasz urozmaicenia swoich treningów. Zrób coś dla siebie i postaw na bieganie! :)  

18 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam biegać to zdrowe, odpręża i dodaję sił!

    OdpowiedzUsuń
  2. Parę tygodni temu też zaczęłam biegać, na razie z prędkością ślimaka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tego nie trzeba mnie przekonywać, jak tylko mogę to zakładam buty i biegneee!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja próbuję się zmotywować, ale chyba lenistwo wygrywa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto dodac, ze najlepiej wplatac do biegania treningi z cwiczeniami na stabilizację oraz ksztaltujace sile biegowa ☺ to pozwoli polepszyc wyniki i zmniejszyc ryzyko kontuzji ☺ Bieganie jest super, calkowicie sie z Toba zgadzam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto dodac, ze najlepiej wplatac do biegania treningi z cwiczeniami na stabilizację oraz ksztaltujace sile biegowa ☺ to pozwoli polepszyc wyniki i zmniejszyc ryzyko kontuzji ☺ Bieganie jest super, calkowicie sie z Toba zgadzam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię biegać choć ostatnio na przemian z rolkami ponieważ kolana troszkę mi siadają ;) a na rolkach są mniej obciążone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem coś o tym - rok temu po kilku początkowych rundkach biegania musiałam zarzucić ten rodzaj sportu z powodu kontuzji na rok :) Ale od niedawna powoli, stopniowo i szczęśliwie wracam do biegania :D

      Usuń
  8. Kocham biegać po pracy. Potem prysznic, i czuję się jakbym w ogóle w pracy nie była ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. To ja też będę się chwalić ;) zaczęłam zdradzać mój ukochany rower z bieżnią ;) chyba powoli przekonuję się do tego typu cardio :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) <3 Polecam, efekty są mega :D

      Usuń
  10. dobre rady, niestety wiele osób o tym nie wie i biegają bez przygotowania za długie dystanse, współczuję in na starość a właściwie im stawom :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A mnie znowu jakoś specjalnie do biegania nie ciągnie. Co jakiś czas pomyślę sobie, że fajnie byłoby zacząć, po czym szybko porzucam ten pomysł, ale za to nie rezygnuję z innego rodzaju aktywności fizycznej :) Zatem moim zdaniem przede wszystkim dobrze jest się skupić na tym, co kto lubi, gdyż dana osoba może szczerze nienawidzić biegania, za to z łatwością będzie przepływać kilometry na basenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie nie do pokonania w bieganiu jest to, że uwielbiam zmieniające się ćwiczenia, a jogging pod tym względem jest jednostajny (jedynie interwały jeszcze od czasu do czasu daję radę). Lubię też mieć do kogo się odezwać, pożartować, powygłupiać się i zająć umysł odliczaniem powtórzeń. Wielkie są zalety biegania, a ja nie potrafię się w tym realizować.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze, na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej! :)