wtorek, 12 maja 2015

Fitness fashion

Dobrze wiesz o tym, że regularne ćwiczenia i odpowiednia dieta są kluczem do sukcesu, jakim jest zdrowe ciało i piękna sylwetka. Tak jak i ja, Ty najpewniej również zaczynałaś przygodę z ćwiczeniami od wskoczenia w wygody dres i luźny podkoszulek. Oczywiście, zasadniczo nie ma nic złego w tym, aby przy takim stroju pozostać :) jednak skoro już nie tylko sklepy sportowe, ale również popularne sieciówki wprowadziły kolekcję ciekawych strojów do ćwiczeń, czemu by z nich nie skorzystać :) Szczególnie, że ich cena jest stosunkowo niska, a odpowiednio dobrany strój pozwoli nie tylko pięknie wyglądać nawet na siłowni, ale również podniesie efektywność naszych ćwiczeń.

Sama niedawno odwiedziłam kilka sieci odzieżowych w jednej z licznych galerii handlowych w moim mieście i nie tylko wyposażyłam się w piękny komplet treningowy, ale także wpadłam na pomysł stworzenia dla Ciebie posta ze wskazówkami, jak dobrać strój do ćwiczeń, aby był nie tylko wygodny, lecz również modny. Poza tym chciałabym Ci uświadomić, na co powinnaś zwracać uwagę w wyborze oraz czego bezwzględnie nie powinno zabraknąć w Twojej torbie na siłownię :)



  1. Bielizna
Odpowiednia bielizna jest tak naprawdę najważniejszym elementem stroju do ćwiczeń, chociaż bardzo często zapominamy o tym, by dobrać ją odpowiednio. Pamiętaj o tym, że podczas wysiłku fizycznego pocisz się o wiele bardziej, niż wykonując zwykłe domowe czynności, przez co Twoje ciało jest nie tylko narażone na gromadzenie się zarazków, ale także na o wiele szybsze powstawanie nieprzyjemnych zapachów ;) Dlatego idąc na siłownię powinnaś zawsze założyć przewiewną bieliznę z naturalnego materiału. Dodatkowo proponuję, abyś zainwestowała w specjalny, sportowy stanik, dzięki czemu Twoje piersi będą zabezpieczone przed wstrząsami, a co za tym idzie, na dłużej pozostaną piękne i jędrne.


  1. Koszulka
Najlepiej byłoby, gdyby została uszyta ze specjalnego materiału, który będzie przechwytywał pot tak, by nie było Ci zimno w chwili odpoczynku. Co więcej, mimo tego, co większość z nas słyszała, o wiele lepiej będzie dobrać koszulkę nieco bardziej obcisłą (oczywiście nie tak obcisłą jak gorset i jednocześnie uniemożliwiającą swobodne oddychanie :), ponieważ nie tylko pięknie uwydatni mięśnie Twojego brzucha, ale także przyczyni się do szybszego spalania tkanki tłuszczowej. Nie oznacza to oczywiście, że jeśli wolisz trenować w luźnym topie, to automatycznie Twoje ćwiczenia stają się nieefektowne.


  1. Spodnie
Dobrym wyborem będzie kupno spodni 3/4 lub dłuższych, najlepiej wąskich. Dzięki temu będziesz mogła swobodnie wykonywać wszystkie ćwiczenia – szerokie nogawki dresów nie będą Ci przeszkadzały w treningu, a dodatkowo nie będziesz miała obawy, że inni użytkownicy siłowni mogliby zobaczyć części ciała, które jednak wolałabyś ukryć, jak mogłoby się wydarzyć w przypadku treningu w szortach :)


  1. Obuwie
To równie istotny element stroju na trening, jak bielizna. Dobrze dobrane buty do rodzaju treningu nie tylko pozwolą Ci szybciej spalić tkankę tłuszczową, ale także szybciej rozwinąć tkankę mięśniową, poprzez angaż odpowiednich partii mięśni. Co więcej, właściwym obuwiem do ćwiczeń zapewnisz sobie o wiele większy komfort treningu i mniejsze zagrożenie powstania urazu. Zobaczysz, Twoje ciało szybko podziękuje Ci za właściwy dobór butów do treningu :)



Co jeszcze?
Pamiętaj o tym, by zawsze mieć odpowiednio przygotowaną torbę na siłownię. Nie powinno w niej zabraknąć przede wszystkim wody niegazowanej oraz batona proteinowego lub banana, które pozwolą Ci na szybkie doładowanie ciała energią, którą straciłaś w czasie ćwiczeń. Możesz również zastanowić się nad koktajlem białkowym (nad czym zresztą sama też się zastanawiam, jeśli pijesz jakieś, proszę napisz mi o tym w komentarzu poniżej lub na maila: zdrowazdrowa@gmail.com, z chęcią poznam Twoją opinię :).
Nie zapominaj również o ręczniku. Ja zabieram jeden mniejszy, który zawsze mam przy sobie w czasie ćwiczeń oraz jeden większy, którego używam po prysznicu. Warto również mieć przy sobie klapki pod prysznic, żel do mycia ciała oraz odtwarzacz MP3 z listą motywujących utworów :) Nie wiem jak Tobie, ale mnie trening bez muzyki nieznośnie się dłuży!

Mam nadzieję, że mój post przypadł Ci do gustu oraz pomógł w wyborze stroju, w którym będziesz czuła się pięknie, a Twój trening będzie w 110% skuteczny, bezpieczny i wygodny :) Będę wdzięczna za Twoje komentarze, obserwowanie bloga oraz polubienie mojego profilu na Facebooku. Jeśli masz jakieś sugestie odnośnie następnego posta, chciałabyś, abym o czymś napisała, daj mi znać.


Trzymaj się ciepło i do następnego! 

15 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że buty mogą w jakikolwiek sposób angażować mięśnie do pracy i mówiąc szczerze to nie sądzę żeby dzięki obuwiu faktycznie jakoś super więcej można było spalić :D w stanach chyba nawet sądzono Reebok o te ich Easy czy Runtone :) jak dla mnie obuwie przy bieganiu jest ważne ze względu na amortyzację, a przy siłówce na odpowiednią technikę :) buty i stanik to podstawa :) ja bardzo lubię H&M i Primark, ale często kupuję też w TkMaxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja słyszałam, że jak się ma odpowiednio dobrane obuwie, to o wiele lepiej pracują mięśnie, a i stawy nie cierpią, jakby to miało miejsce przy bieganiu w trampkach np :D

      Usuń
    2. Ja właśnie też przeczytalam kiedyś w artykule, że odpowiedni dobór butów wspomaga pracę mięśni. Oczywiście nie do tego stopnia, że kupując "buty od biegania" po tygodniu chodzenia w nich na lekkie spacerki będziemy mieli figurę jak zawodowi biegacze :D

      Usuń
  2. Jak zaczynałam ćwiczyć na poważnie jakieś 3 lata temu nie zdawałam sobie na początku sprawy jak wielki komfort ćwiczeń zapewnia sportowa bielizna. Teraz nie wyobrazam sobie ćwiczeń w standardowym biustonoszu z fiszbinami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo :) A na początku "drogi" uważałam, że sportowa bielizna to niepotrzebny wydatek :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny post, ja zdecydowanie wolę spacery, rower czy rolki, zamiast biegania, ale może to dlatego że jak byłam młodsza mimo iż nie trenowałam wysyłano mnie na zawody i chyba mi się to znudziło na całe dorosłe życie ;) uwielbiam za to koktajle białkowe, swego czasu wspierał mnie Fitness Guru w dostawach ale nie byłam w stanie ich zużyć więc wycofałam się z współpracy, chyba jednak wolę naturalne koktajle od tych proszkowych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja muszę kupić sobie jakieś spodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odkąd zaczęłam regularnie ćwiczyć, oczywiście zakochałam się w sportowych ubraniach. Niestety, ceny w sklepach takich jak Adidas czy Nike po prostu mnie zniechęcają - nie lubię wydawać dużo pieniędzy na ubrania, w których niejednokrotnie będę "ciorać się" po parkiecie. Spodnie i sportowy stanik z tychże wiodących marek sprawiłam sobie w ramach urodzin, natomiast myślę, że najwyższy czas zaopatrzyć się w coś ciekawego w sieciówkach i nieco rozbudować sportową garderobę :) Tym bardziej, że te wszystkie kolorowe ciuszki tak kuszą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Mnie szczególnie spodobały się fioletowe spodnie do połowy łydki z H&M :)

      Usuń
  6. Sportowa bielizna to podstawa. Większy biust tylko w sportowym staniku nie podskakuje, a przy tym nie boli. A majtki? - Kiedyś, jak żółtodziób poszłam pobiegać w koronkowych gaciach i wróciłam pozacierana. Nigdy więcej!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie wyobrażam sobie treningu bez sportowego stanika. Kiedyś jak zaczynałam trenować, wystarczyły dowolne spodnie dresowe i lźne koszulki, teraz jestem uzależniona od ładnych i sportowych rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ważne jest takie odpowiednie ubranie do ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Extra wpis! super ubrania a na pewno skorzystam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie podobają mi się takie kolorowe zestawy na fitness, sama chciałabym bardzo taki mieć, ale najpierw muszę wrócić do formy :) Wpadła mi w oko fajna hurtownia odzieży damskiej i tam kupiłam bardziej zabudowany komplecik, ale taki top neonowy i krótkie szorty na pewno kiedyś wpadną do mojej szafy! W H&M widzę całkiem fajne propozycje i to niedrogie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze, na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej! :)