wtorek, 19 maja 2015

Pomysł na szybkie, sycące śniadanie

Dzień dobry! 
Dzisiaj znów mam dla Ciebie kolejną propozycję kulinarną :) W pierwszym poście podawałam mój sposób na pyszny, zdrowy zielony koktajl. Tym razem zaprezentuję kilka propozycji na zdrowe śniadanie. Zapraszam do przeczytania, zostawienia opinii oraz polubienia mojego profilu na Facebooku i Instagramie :)



WARIANT I: SHAKE BANANOWY
Po pierwsze – banan sam w sobie jest dość energetyczny. W 100 gramach banana znajduje się ponad 20g węglowodanów, a jego wartość energetyczna to 90 kcal. Jednak koktajl z samego banana nigdy nie był dla mnie wystarczająco sycący, dlatego postanowiłam dodać do niego nieco „ulepszaczy”:
  • 2 banany
  • 3 łyżki stołowe płatków owsianych
  • szklanka chudego mleka (spokojnie możesz zastąpić je mlekiem sojowym lub ryżowym. Wedle preferencji i/lub uwarunkowań zdrowotnych)
  • półtorej łyżki nasion chia (ja kupuję te firmy Purasana, dostępne w Rossmannie)

Całość blenduję. Czasem dodaję nieco więcej mleka jeśli wolę, żeby konsystencja była lżejsza, ale zazwyczaj piję właśnie taki dość gęsty shake. Jego zaletą jest to, że do banana pasuje praktycznie każdy owoc – dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, żeby koktajl wykonać również z dodatkiem jagód czy też truskawek. Wedle uznania :)

WARIANT II: SHAKE TRUSKAWKOWO-JAGODOWY
Nieco zmodyfikowana wersja pierwszego śniadania. Jest to jednak opcja, która (ze względu na to, że baaardzo lubię truskawki) jest przeze mnie najczęściej wybierana.
  • truskawki (tutaj zostawiam Tobie decyzję, ile chcesz dodać. Ja trusawki bardzo lubię, dlatego na jeden koktajl zużywam około 500g truskawek, a mniej mleka)
  • mleko odtłuszczone
  • garść jagód goji (kupuję suszone sieci Auchan, ale z tego, co się orientuję, można je znaleźć między innymi również w Rossmannie)
  • 3 łyżki stołowe płatków owsianych
  • łyżka nasion chia
Ten koktajl daje mi niesamowitą siłę na dzień. Polecam Ci go w szczególności, jeśli tak jak i mnie, Tobie również zdarzają się czasem dni, podczas których musisz zjeść śniadanie w pośpiechu. Obie wersje koktajli są bowiem szybkie i proste w wykonaniu (zmiksowanie składników zajmuje około 10 sekund), a dają potężna dawkę energii i witamin.


WARIANT III: PLACUSZKI OWSIANE
To wersja, którą w szczególności polubił mój chłopak :) Jednak ze względu na czas przygotowywania raczej rezerwuję ją jedynie na weekendy lub spokojne dni, podczas których nie muszę się nigdzie śpieszyć.
  • szklanka płatków owsianych
  • 2 jajka (kupując jajka, zwróć uwagę na liczbę wybitą na skorupce. Liczba 1 oznacza, że kury były chowane w najlepszych warunkach, spacerowały wolne po wybiegu oraz były karmione dobrej jakości karmami. Natomiast liczba 3 oznacza chów klatkowy, zaś kury bardzo często są traktowane sterydami, aby dawały większe jaja)
  • pół szklanki mleka
  • pół szklany jogurtu naturalnego
  • jedno duże jabłko
  • łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • łyżka oliwy z oliwek
  • oliwa lub olej do smażenia
Na początku blenduję płatki owsiane, tworząc z nich mąkę. Dodaję jajka, cynamon, sól, mleko i jogurt. Całość mieszam na gładką masę. Następnie dodaję starte jabłko i, po wymieszaniu, oliwę, w międzyczasie rozgrzewając oliwę na patelnię. Następnie na rozgrzanej oliwie formuję łyżką niewielkie okrągłe placuszki i smażę na złoty kolor z obu stron.
BARDZO WAŻNE: placki z płatków owsianych mają dwie wady – nie tylko dość mocno się rozpadają, ale jeszcze bardzo szybko można je spalić. Aby nieco „ułatwić” sobie pracę, możesz do mąki owsianej dodać mąkę pszenną w proporcjach 1:1, jednak ja tego unikam :)

TIP: Połóż na talerz papierowy ręcznik i na nim układaj jeden koło drugiego przygotowane placuszki. Dzięki temu będą nie tylko będą odsączone z tłuszczu, ale także przyjemnie chrupkie. Unikaj układania placuszków jeden na drugim.


Mam nadzieję, że dzięki moim skromnym propozycjom znajdziesz coś dla siebie – prezentowane przeze mnie śniadania są łatwe do wykonania, stosunkowo szybkie i smaczne. Co więcej, jeśli aktywnie ćwiczysz i zdecydowałaś się na stosowanie odzywek białkowych – do tych posiłków spokojnie możesz je dodawać.
Czekam na Twoją opinię odnośnie przepisów! A może chciałabyś coś zmienić? Masz jakieś sugestie? Koniecznie mi napisz!
Pozdrawiam cieplutko i już teraz zapraszam na następny post, w którym opiszę skuteczność ogólnie znanych zestawów ćwiczeń z których na pewno nie raz korzystałaś, lub przynajmniej o nich usłyszałaś :)


Do następnego!  

18 komentarzy:

  1. Pyszności, ale dla mnie dwa pierwsze to za mało na śniadanie. Muszę rano porządnie się najeść, od lat tego pilnuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to dla mnie właśnie tylko koktajl, a placuszki od święta :) Zawsze rano jestem bardziej "pijąca" niż "jedząca", więc idealnie :)))

      Usuń
  2. U mnie szejki odpadają, bo pobudziłabym blenderem domowników, ale placuszków akurat dawno nie było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zamykam drzwi do sypialni i kuchni i też daje radę :D

      Usuń
  3. Placuszki owsiane przemawiają do mnie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie placuszki to przysmak :) robię w różnych wersjach - różne smaki i dużo zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Beautiful post! Hope you have a lovely day.


    CHECKOUT MY LATEST POST: MAC The Matte Lip Collection Swatches

    OdpowiedzUsuń
  6. Shake przemawia do mnie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post, super pomysły! na pewno spróbuję! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie rano najczęściej owsianka albo jajka ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe propozycje, przyznaję, choć wiem, że to nie zdrowo, że rzadko jem śniadanie, dopiero tak ok. 10, bo po prostu nie mam rano na to czasu, muszę przygotować syna do zerówki i siebie do pracy, oprócz tego jeszcze przychodzi moja mama do opieki nad młodszą córką. Jest zatem zamieszanie i ostatnią rzeczą o której myślę, jest jedzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, nie za zdrowo, śniadanie powinno się jeść do godziny po przebudzeniu :) No ale jeśli nie masz czasu wcześniej... Tego nie przeskoczymy :D

      Usuń
  10. Ostatnio mam ochotę na robienie koktajli, ale nie wiem od czego zacząć
    Muszę poeksperymentować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koktajle to świetna sprawa, bo do ich wykonania możesz użyć praktycznie wszystkie owoce :)

      Usuń
  11. Same smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Często jem owsiankę, ale placuszków nigdy nie robiłam. Może się skuszę i zrobię. W weekend mam zawsze więcej czasu. Na co dzień najczęściej jem musli sylwetkowe https://onedaymore.pl/sklep/musli-sylwetkowe-6pak/ z jogurtem naturalnym. Pyszne i zdrowe. Staram się też zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze, na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej! :)